zaterdag 26 augustus 2017

Roman Tunic

De Roman Tunic stond hier al een tijdje op mijn TO DO lijstje te blinken! Maar ik heb nog altijd wat last van koud watervrees bij het maken van kledij voor mezelf.


Bij dit kleedje was de vrees ongegrond! Makkelijke patroondelen die je zelf naar eigen smaak kan verlengen (ik deed er maar liefst 22 cm bij) en oneindig veel mogelijkheden!





Uit vrees dat je dwars doorheen het stofje van See you at Six zou kunnen doorkijken heb ik het gevoerd met een licht katoentje van Veritas. Tussen buitenstof en voering werd zowel aan de hals als aan de mouw paspel verwerkt. Ik ben dol op paspel!




Ik waagde me aan mijn eerste experiment met smok waardoor het kleedje in de taille mooi rimpelt. Best spannend maar wat mij betreft, een geslaagd experiment. Hierdoor zit het kleedje super comfortabel.

Geen split onderaan voor mij, ik verlengde het patroon tot kniehoogte. Het kleedje heeft net een familiefeest overleefd dus zelfs met een niet-rekbare stof blijft alles op zijn plaats.



Mijn volgende Roman Tunic ligt hier al geknipt klaar!

4 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuke versie... Fijn dat je tevreden bent over het patroontje. Je bent er echt heel mooi mee... Is het ok als ik je link toevoeg aan de voorbeelden in het blogbericht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt een superleuk patroon dat nog eens snel ik elkaar steekt ook! Uiteraard mag je mijn link toevoegen. Graag zelfs :-)

      Verwijderen